Photon uczy się emocji.

Na zajęciach dodatkowych klasa 3c uczyła photony emocji. Najpierw odbyła się rozmowa na temat wyrażania emocji. Potem uczniowie losowali karty i próbowali je nazwać oraz pokazać na swojej twarzy. Następnie otrzymali zadanie, aby nauczyć roboty emocji poprzez wydawanie dźwięków. W ramach dodatkowego zadania dzieci miały zaprogramować photony tak, by pokonały wyznaczoną przez nie drogę, w czasie której miały okazywać emocje.

„Wesołe potwory”, gra w „jeżeli” – photony.

22 lutego, na zajęciach kreatywnych, uczniowie klasy 3c mieli okazję zapoznać się z nowymi pojęciami. Głównym celem było pokazanie dzieciom czym są instrukcje warunkowe dla robota Photon. Pierwsza część odbyła się offline. Uczniowie mieli za zadanie wymyślenie i narysowanie śmiesznego potwora, który miał mieć ręce, nogi, głowę, tułów, oczy, nos, uszy.  Ilość narysowanych części ciała nie była ograniczona. Należało go narysować tylko ołówkiem. Podczas drugiej części zabawy nastąpił etap kolorowania wg poleceń w formie instrukcji warunkowych podawanych przez nauczyciela. Następnie uczniowie porównali swoje prace. Kolejną aktywnością na zajęciach była „Gra w jeżeli”. Uczniowie zostali podzieleni na grupy. Każda grupa otrzymała wydrukowaną planszę i karty ruchu. Zabawa polegała na zrozumieniu poleceń warunkowych typu: “Jeżeli dzisiaj jest wychowanie fizyczne”, “Jeżeli w klasie jest przynajmniej 20 krzeseł.” itp. Podczas gry dzieci musiały sprawdzić, czy wylosowany warunek jest spełniony. Był to ciekawy wg dzieci sposób na poznanie i zrozumienie czym są instrukcje warunkowe dla robota Photon.

 

 Zaczekaj! A co, jeżeli? – warunki z robotem Photon.

 

28.02.2024r. uczniowie klasy 3c uczyli się tworzenia ciągów przyczynowo skutkowych podczas układania instrukcji warunkowych dla Photona. Dzieci wykorzystywały dwa bloczki dotyczące akcji i interakcji  “Jeżeli” oraz “Dopóki”. Podczas zajęć porównywały te dwa bloczki razem przy użyciu robota. Uczniowie pracowali w trzyosobowych zespołach, używając programu zaprezentowanego przez nauczyciela, układali programy do podanych algorytmów: „Dopóki jest jasno, robot jest w stanie spoczynku. Kiedy światło gaśnie, robot obraca się o 360 stopni.” oraz „Robot jedzie prosto dopóki jest głośno. Kiedy gwar cichnie, robot świeci na zielono.”. Zadaniem dzieci było przeanalizowanie algorytmu robotów i ułożenie odpowiedniego programu. Chętni uczniowie przeczytali swoje programy. Następowało porównanie zapisanych programów i prezentacja. Na koniec dzieci miały czas na stworzenie własnego dowolnego programu w oparciu o bloczki “Jeżeli”
i ” Dopóki”.

Dnia 8 lutego w klasie 2B wykorzystano okulary ClassVR w celu pokazania uczniom Układu Słonecznego a szczególnie planety Ziemi.

Podczas lekcji geografii uczniowie kl. 6D realizując temat Wielkie miasta Europy, Paryż i Londyn, spacerowali po ulicach  miast poznając ich zabytki tj. Wieża Eiffla, Luwr, Big Ben.

Podczas lekcji przyrody uczniowie kl. 4a mogli za pomocą okularów VR przenieść się na dno oceanu i zaobserwować zanieczyszczenia plastikiem.  Obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Ziemi i z tej okazji uczniowie przenieśli się do sortowni odpadów, gdzie zaobserwowali proces recyklingu papieru.

Na lekcjach informatyki  w klasach 8A i 8B  w ramach programowania w języku c++ programowaliśmy arduino – sterowanie diodami świecącymi i sterowanie serwomechanizmem.

Na zajęciach kształtujących kreatywność przyszedł czas na wykorzystanie lutownicy. Zaczęliśmy od łączenia przewodów miedzianych i użycia izolacji termokurczliwej z użyciem gorącego powietrza. Następnie lutowaliśmy elementy elektroniczne na płytce drukowanej:  oporniki, kondensatory, tranzystory i inne elementy – części składowe radioodbiornika na fale długie. Na kolejnych zajęciach budowaliśmy z elementów Skribota model ruchu obrotowego Ziemi.