W klasie 6 a właśnie zakończyliśmy rozmowy dotyczące lektury H.Sienkiewicza pt. „Janko Muzykant”. Smutna historia utalentowanego chłopca stała się pretekstem do dyskusji na temat czynników potrzebnych do osiągnięcia sukcesu w życiu. Uczniowie pracowali na lekcji metodą wyspy, czyli zajmowali określone stanowisko i uzasadniali je. Gdy na ekranie wyświetlałam im sformułowanie dotyczące sukcesu, oni przechodzili do kartek z napisami: „Tak”, „Raczej tak”, „Nie” i „Raczej nie”. Wydawać by się mogło, że chodzenie po klasie jest całkiem interesującą formą rozrywki, ale gdy uczniowie zatrzymywali się już przy wybranej kartce, swój wybór musieli uzasadnić, a więc dodatkowo ćwiczyli argumentowanie. Ponadto obejrzeliśmy fragmenty musicalu „Billy Elliot”, który opowiada historię chłopca marzącego o tym, by tańczyć w balecie. Okazało się, że tych dwóch bohaterów, Janka i Billy’ego, łączy bardzo wiele i ich losy mogą pomóc nam w określeniu własnego celu w życiu. Cykl naszych lekcji zakończyliśmy klasowym talent show, podczas którego uczniowie zaprezentowali swoje talenty, umiejętności oraz zainteresowania. Chylę głowę przed tymi młodymi ludzi, bo okazało się, że są to mistrzowie swoich pasji. Mam nadzieję, że kiedyś o wielu z nich usłyszymy, czego życzę im z całego serca.
Opracowanie: B.Tomaszewska