Klasa 8 a i 8 b uczestniczyły w wyjeździe do Sandomierza i Kazimierza Dolnego.

Ten pierwszy przywitał nas burzą i prawdziwą ulewą, ale dla wytrawnego turysty nie jest to przeszkoda. Dzielnie zwiedzaliśmy rynek z jednym z najpiękniejszych ratuszy renesansowych w Polsce. Skryliśmy się przed ulewą w korytarzach Podziemnej Trasy Turystycznej schodząc do 10 metrów pod powierzchnię gruntu. Zachwyciła nas gotycka Bazylika Katedralna. A panoramę całego miasta podziwialiśmy z baszty nad Bramą Opatowską. Niektórzy z nas zobaczyli nawet na horyzoncie Góry Pieprzowe:) No i nie zapomnieliśmy o Muzeum Ojca Mateusza, gdzie powstało mnóstwo pamiątkowych fotografii.

Drugi dzień wycieczki to z kolei błękitne niebo i upał w Kazimierzu Dolnym, którego urok przyciąga turystów i artystów z całego kraju. Tu mieliśmy okazję pospacerować po rynku ze słynną studnią i kupić charakterystyczne wypieki z Kazimierza – koguty. Zwiedziliśmy ruiny zamku obronnego zbudowanego za czasów Kazimierza Wielkiego i podziwialiśmy cudowny widok na Wisłę z pobliskiej baszty. Pomimo wysokiej temperatury zdobyliśmy też Górę Trzech Krzyży, która liczy 190 m n.p.m.

Nieco zmęczeni, ale pełni wspomnień i wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną do Augustowa.