Na lekcji języka angielskiego kl. 4b przeniosła się wirtualnie do Londynu dzięki okularom classvr. Uczniowie mieli okazję zobaczyć najbardziej znane miejsca metropolii, podziwiali The London Eye, Tamizę, Muzeum Historii Naturalnej. Nie zabrakło również wizyty w Buckingham Palace.

Uczniowie klasy 4d i 6c podczas lekcji religii,  wybrali się w wirtualną podróż do najpiękniejszych zakątków świata. Dzięki  ClassVR mogli „wspiąć się” na szczyt lodowatej góry Kilimandżaro i podziwiać niesamowity widok, „spacerowali” po wydmach pustyni Sahary, „zajrzeli” do jeziora lawy wulkanu Erta Are, „odwiedzili” Kair nocą na Church Square w Pretorii. Najodważniejsi mieli okazję „stanąć” oko w oko z gepardem na Safari.

Uczniowie klasy 7b na zajęciach z doradztwa zawodowego przekonali się jak wirtualna rzeczywistość może przenieść w inne miejsca i czas, daje możliwość podróżowania po całym świecie, pod powierzchnią morza i na powierzchnię planety Mars. Szybki rozwój w takich dziedzinach, jak robotyka czy sztuczna inteligencja pokazuje, że warto rozwijać swoje zainteresowania związane z branżą IT, gdyż jest to dziedzina przyszłości.

 

Uczniowie  klas 6a, 6b, 7a i 7b, podczas lekcji religii, wybrali się w wirtualną  podróż na ceremonię ślubu. Przeżyli szeroką gamę wesel w wielu zakątkach świata i różnych kulturach. Dołączyli do wesela w kościele chrześcijańskim  na Słowacji oraz w katedrze NMP w Damaszku. Zajrzeli na tradycyjny ślub w cerkwi prawosławnej w Serbii. Następnie odwiedzili kameralne wesele w Japonii, niezwykle barwną i kolorową ceremonię  w Indiach, na Filipinach czy Malezji. Ciekawostką była masowa ceremonia ślubna w Dżuddzie w Arabii Saudyjskiej, w której wzięło ślub 600 par.

Klasy 6 na lekcjach techniki przygotowywały projekty elektroniczne wykorzystując zestawy Boffin Games Electronic kit. Uczniowie wykonywali różnorodne obwody elektroniczne.

Na lekcjach informatyki w klasach V, VI, VII, VIII uczniowie mieli okazję zapoznać się z podstawami modelowania 3D w programie Tinkercad. Dzięki zakupionym drukarkom 3D w ramach programu „#Laboratoria przyszłości” można było projekty uczniowskie wydrukować. Najciekawszym pomysłem okazało się zaprojektowanie przez uczniów kostek sześciennych z jonami dodatnimi i ujemnymi, które będą wykorzystane na lekcjach chemii przy pisaniu równań chemicznych. Wydrukowaliśmy 4 komplety kostek – oryginalnych pomocy naukowych zapakowanych w zaprojektowane zgrabne pudełko. Pudełko jeszcze nie ma pokrywki, ale to też da się zrobić…
Zaprojektowaliśmy także logo szkoły do wydruku 3D.

Uczeń z klasy 6B – M. Bagiński zaprojektował zagubiony pionek do szachów a H. Górniak z klasy 6A wykonał model składanego samolotu według własnego pomysłu.

Na zajęciach kształtujących kreatywność uczniowie z klasy 6B zapoznawali się płytką arduino, zapoznawali się z parametrami prądu elektrycznego używając multimetru, a także poznawali szczegóły obsługi drukarki 3D takie jak wymiana filamentu, przygotowanie pliku do wydruku w programie Z-suite.

 

opr. W. Złotkowski