3 kwietnia na lekcji historii klasie 5A, pod kierunkiem p. D. Gregorowicz i A. Jabłońskiej uczniowie korzystali z okularów classvr. Tematem lekcji było społeczeństwo i zabytki w epoce średniowiecza. Celem lekcji była prezentacja architektury gotyckiej w Europie. Na utworzonym nowym folderze uczniowie z wielkim zainteresowaniem oglądali zabytki średniowiecza: Amsterdam Canals, Hagia Sophia w Instanbule, Zamek Krzysztopór w Polsce, Golden Gate Bridge oraz najistotniejszy zabytek tej epoki Katedrę Notre Dame w Paryżu. Niesamowite wrażenia sprawiło oglądanie Katedry Notre Dame i przejście po moście Golden Gate Bridge. Dnia 24.04. 2023 r. w klasie IV d odbyła się nietypowa lekcja matematyki, tym razem z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photona. Pani Agnieszka Karp podzieliła uczniów na dwuosobowe zespoły, w których jeden z uczniów zajmował się obsługą aplikacji na tablecie, a drugi odczytywaniem poleceń do poszczególnych zadań. Na początku wszyscy stopniowo odkrywali tajniki programowania poprzez zapoznawanie się z podstawowymi komendami związanymi z pracą z robotem. Następnie wykonywali polecenia przygotowane przez nauczyciela, w których robot miał poruszać się po określonych polach na planszy. Uczniowie skrupulatnie czytali instrukcję i potrafili sprawnie programować pracę Photona. Na koniec zajęć nauczycielka pozwoliła na kreatywne wykorzystanie poznanych możliwości robota. Zajęcia wzbudziły zainteresowanie i pomogły dzieciom rozwinąć wyobraźnię, umiejętności logicznego i analitycznego myślenia oraz nauczyły podstaw programowania. Na zajęciach techniki klasy piąte zastosowały papier milimetrowy do rysunku technicznego a klasy szóste wykorzystały plansze dotyczące symboli stosowanych w schematach elektrycznych i elektronicznych. Na lekcjach informatyki w klasach siódmych uczniowie kontynuowali programowanie Skribota. Tym razem zadaniem robota było przewożenie przedmiotów (użycie chwytaka), pozostawienie w innym miejscu i odjechanie na pewną odległość. Na lekcjach informatyki w klasach szóstych, uczniowie uczyli się modelowania w popularnym programie Tinkercad. Zapoznawali się z możliwością dodawania i odejmowania brył, dzięki czemu tworzyli takie projekty jak koraliki z otworem, pudełka, kubki i własne wymyślone figury. Najciekawsze projekty zostały wydrukowane na drukarce 3D. Na zajęciach kształtujących kreatywność grupa uczniów z klasy 6B pisała programy sterujące wyświetlaczem, zapoznając się z tablicami do przechowywania większej ilości danych. Zapoznali się również z funkcjami czyli blokami kodu ułatwiającymi programowanie. Uczniowie mieli możliwość realizacji własnych projektów. Jedna z grup utworzyła program do generowania dźwięków z użyciem potencjometru.