Sztuka jest ważnym elementem naszego życia, wyrazem naszych uczuć. To dzięki niej zmienia się nasz sposób patrzenia na otaczający świat. Na lekcjach języka polskiego poznajemy różne teksty kultury, należą do nich nie tylko powieści, opowiadania, nowele, ale też plakaty, graffiti czy obrazy. Stąd pomysł na projekt edukacyjny. Jego głównym celem było stworzenie żywych obrazów, czyli rekonstrukcji dzieł malarstwa przy udziale ludzi przedstawiających postawą, ubiorem i mimiką daną scenę z autentycznych obrazów. Moi uczniowie z kl. 8 c wybrali obraz, przygotowali stroje i upozowali siebie tak, by do złudzenia przypominać malarski oryginał. Trzeba przyznać, że rewelacyjnie poradzili sobie z tym zadaniem.

Tradycja żywych obrazów (franc. tableaux vivants) sięga początków XVIII w., a ich największa popularność przypada na przełom XIX i XX w., kiedy to fotografie żywych obrazów upozowanych przez amatorów, bądź zawodowych aktorów, sprzedawane były w formie pocztówek.

B.Tomaszewska