Od grudnia rozpoczęliśmy kolejny etap wykorzystania pomocy w ramach programu #Laboratoria Przyszłości. Dla zainteresowanych nauczycieli odbyło się w grudniu szkolenie online z obsługi okularów VR i portalu ClassVR wraz z zakupionym rozszerzonym pakietem Eduverse.
W drugim półroczu klasa 1 c rozpoczęła cykl zajęć z programowania w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Uczniowie rozpoczęli przygodę z grą „Scottie go” i „Photonem”.
Na zajęciach dzieci zapoznały się z zestawem reguł związanych z pracą z zestawami Scottie Go! Następnie uczniowie poznali przygodę Scottiego i podstawowe elementy programu. Nauczyciel , pani Małgorzata Szleszyńska, pełniła rolę koordynatora.
Pani Danuta Gregorowicz regularnie wykorzystywała na swoich zajęciach pkulary VR. Swoimi umiejętnościami i wiedzą dzieliłasię z innymi nauczycielami – na lekcję informatyki z klasą 5a zaprosiła ks. Krzysztofa. Zarówno uczniowie jak i ksiądz byli zainteresowani wrażenia po obejrzeniu Cudów Świata: piramidy w Gizie, średniowiecznego Londynu, wzniosłej katedry w Notre Dame czy też centrum Atomu w Brukseli.
Okulary VR wykorzystano też na lekcji języka polskiego w klasie 7d. Na zajęciach podsumowujących materiał z lektury pt. „Opowieści wigilijne” – Charlsa Dickensa uczniowie mogli porównać swoje wyobrażenia o XIX – wiecznym Londynie ze współczesnym, stołecznym dziesięciomilionowym miastem UK. Wirtualnie odwiedzili dickensonowskie uliczki jak również słynny Big Ben, czy mały kościół Wigborough. Obejrzeli jarmark bożonarodzeniowy na London Bridge, współczesne Boże Narodzenie na Leicester Square, londyńską kawiarnię, której na pewno nie odwiedzał skąpy Ebenezer Scrooge. Taka lekcja była ciekawym zakończeniem omówionej lektury.
Okulary wykorzystywano też na zajęciach koła historycznego. Z pomocą platformy Eduverse przygotowano temat: Dzień Kobiet dawniej i w XXI wieku
Natomiast klasa 8 wykorzystała zestawy do nauki elektryczności oraz zestawy klocków Lego w ramach zajęć na zindywidualizowanej ścieżce nauki fizyki.