W dniach 6-7 czerwca odbyła się wycieczka szkolna do Malborka i Olsztynka, w której wzięli udział uczniowie klas IV – V wraz z opiekunami.
Pierwszym punktem wizyty w Malborku był park ruchomych dinozaurów i smoków w Dinoparku. W czasie wizyty w tym ciekawym miejscu zwiedziliśmy Muzeum Skamieniałości wraz z ruchomymi figurami licznych dinozaurów i smoków. Nie zabrakło też czasu na wesołą zabawę na placu zabaw, parku linowym i karuzelach, które znajdowały się na terenie parku. To było prawdziwe szaleństwo.
Następnie, po krótkim odpoczynku w hotelu, ruszyliśmy z wizytą do największej w Europie krzyżackiej twierdzy. Przez 1,5 godziny przewodnicy poprowadzili nas przez korytarze i komnaty zamczyska. Widzieliśmy m.in. jak piękną komnatę zamieszkiwał krzyżacki Mistrz, Zamek Wysoki z kościołem Najświętszej Marii Panny, Zamek Średni z wielką Komturią, Refektarzem, Pałacem Wielkich Mistrzów, Zamek Niski (Przedzamcze), a nawet krzyżackie toalety! Dowiedzieliśmy się o malborskim zamku wiele ciekawych rzeczy. Po wyczerpującym spacerze po grodzie udaliśmy się na zakup pamiątek.
Nazajutrz wyruszyliśmy w drogę powrotną do Augustowa. Po drodze zatrzymaliśmy się w okolicy, w którym czas stanął w miejscu. Było to Muzeum Budownictwa Ludowego – Park Etnograficzny w Olsztynku. Pod okiem przewodnika mogliśmy obejrzeć tradycyjne zabudowy wiejskie, której najstarsze obiekty sięgają pierwszej połowy XIX wieku, a także elementy kultury materialnej dawnych mieszkańców Warmii, Mazur i Powiśla. Po smacznym obiedzie w karczmie ruszyliśmy w dalszą drogę do domu.
To była wspaniała wycieczka. Wróciliśmy bardzo zadowoleni i oczarowani pięknem malborskiego zamku.