Scenki dramowe ze złotym jabłkiem w tle babskiej kłótni.

Uczniowie kl. 6 c zakończyli właśnie przygodę z lekturą „Skarb Troi” O.Fritsche i zaprezentowali na lekcji scenki dramowe pt. „Sąd Parysa”. Zadanie, które otrzymali ode mnie, polegało na przygotowaniu prezentacji dotyczącej jednego z najstarszych mitów o początkach konfliktu, który zakończył się wojną trojańską. Uczniowie mogli utożsamić się z kreowanymi bohaterami, rozwiązywać problemy i doświadczyć wielu uczuć.

Warto sięgać po metodę dramy, ponieważ:

  • wyrabia umiejętność współżycia i pracy w grupie,
  •  przełamuje barierę między nauczycielem a uczniami,
  • pomaga nazwać własne przemyślenia i skojarzenia,
  • uczy samodzielności myślenia i działania,
  • uczy aktywności i otwartości,
  • rozwija emocje, wyobraźnię i fantazję.

Ponadto młodzi aktorzy mogli przeżyć na lekcji niezwykłą przygodę, którą, jak sami przyznali, chcieliby powtórzyć.  Gratuluję swoim uczniom kreatywności i odwagi. Niebawem na pewno zaproszę ich do wzięcia udziału w nowym projekcie.

Opracowanie: B.Tomaszewska