Scenki
dramowe ze złotym jabłkiem w tle babskiej kłótni.
Uczniowie kl. 6 c zakończyli właśnie przygodę z
lekturą „Skarb Troi” O.Fritsche i zaprezentowali na lekcji scenki dramowe pt.
„Sąd Parysa”. Zadanie, które otrzymali ode mnie, polegało na przygotowaniu prezentacji
dotyczącej jednego z najstarszych mitów o początkach konfliktu, który zakończył
się wojną trojańską. Uczniowie mogli utożsamić się z kreowanymi bohaterami,
rozwiązywać problemy i doświadczyć wielu uczuć.
Warto sięgać po metodę dramy, ponieważ:
- wyrabia
umiejętność współżycia i pracy w grupie,
- przełamuje barierę między nauczycielem a
uczniami,
- pomaga
nazwać własne przemyślenia i skojarzenia,
- uczy
samodzielności myślenia i działania,
- uczy aktywności
i otwartości,
- rozwija
emocje, wyobraźnię i fantazję.
Ponadto młodzi aktorzy mogli przeżyć na lekcji
niezwykłą przygodę, którą, jak sami przyznali, chcieliby powtórzyć. Gratuluję swoim uczniom kreatywności i
odwagi. Niebawem na pewno zaproszę ich do wzięcia udziału w nowym projekcie.
Opracowanie:
B.Tomaszewska