Właśnie zakończyliśmy cykl lekcji w kl. 6 c
poświęconych reklamie. Uczniowie dowiedzieli się, czym jest reklama oraz jakie
są jej rodzaje. Rozmawialiśmy też o cechach, które powinien posiadać każdy
copywriter, czyli osoba przygotowująca tekst reklamy. Analizowaliśmy slogany
reklamowe z prasy, wzbogaciliśmy własny słownik o określenia wartościujące, aby
nabyte umiejętności wykorzystać do przygotowania własnych reklam rzeczy
niekoniecznie poważnych. Uczniowie, pracując w grupach, przygotowali plakaty,
które następnie prezentowali innym. Na zakończenie poruszyliśmy kwestie
ekonomiczne, by zastanowić się, kto tak naprawdę ponosi koszty reklamowania
produktów i usług.
W klasie 8 c poszliśmy o krok dalej, bo uczniowie,
wykorzystując slogany reklamowe, tworzyli wierszyki-wyklejanki. Okazało się, że
w wielu młodych ludzi ma naprawdę ogromny talent poetycki. Myślę, że takie
lekcje, na których uczniowie uwalniają swoją ekspresję i łączą nowe
umiejętności z własnymi doświadczeniami, zostaną na długo w ich pamięci.
Opracowanie: B.Tomaszewska