Uczniowie klas ósmych w ramach przedmiotu wiedzy o społeczeństwie pracowali w formie projektu edukacyjnego. Przygotowywali prezentacje o procesach globalizacji, jej wymiarach – pozytywnych i negatywnych. Realizacja zadania miała na celu przede wszystkim poszerzenie wiedzy na temat problemów współczesnego świata oraz samodzielnych poszukiwań, selekcji i opracowania materiałów z odniesieniem do konkretnych przykładów.
Oto tematyka prezentacji uczniowskich o globalizacji w dziedzinie:
- Nowych technologii,
- Gier komputerowych,
- Sposobów przemieszczania się,
- Nowości kinematografii,
- Mody,
- Motoryzacji,
- Zagrożenia terroryzmem, handel ludźmi,
- Bezpieczeństwa międzynarodowego.
Uczniowie wykazali się współpracą, odpowiedzialnością i umiejętnościami technologicznymi. Taka zaprezentowana różnorodność tematów sprawiła, że III Szkolna Debata spotkała się z uznaniem i ciekawością widzów.
Debatę zorganizowała i prowadziła:
Danuta Gregorowicz