tel./fax 87 643 28 55  <>  e-mail: admin@sp2aug.pl  <>  http://sp2aug.pl

webmaster: spol2006@gmail.com

Strona główna    Dyrekcja    Nauczyciele    Archiwum    sp2aug.pl    BIP   www.gim2.vdl.pl

Wycieczka do stolicy Warmii i Mazur

26.10.2018 r. uczniowie klasy VB i VD wraz opiekunami Beatą Tomaszewską, Małgorzatą Kozłowską, Anną Edelman-Nowicką i Anną Nerko wybrali się na wycieczkę do stolicy Warmii i Mazur. W Olsztynie czekało na nas wiele atrakcji. Pierwszą z nich był spektakl „Dziecko Noego” w Olsztyńskim Teatrze Lalek. Jego akcja rozgrywała się w Belgii w czasach wojny i okupacji. Przedstawiała  historię  przyjaźni między Josephem – siedmioletnim chłopcem żydowskiego pochodzenia a ojcem Ponsem, belgijskim księdzem prowadzącym sierociniec. To wzruszająca,  lecz smutna opowieść o tolerancji, zrozumieniu, dobroci, miłości i zdolności poświęcania się dla innych.

Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy, było Planetarium. Obejrzeliśmy w nim seans "Podróż do Wszechświata". Każdy mógł poczuć się jak kosmonauta wyruszający w przestrzeń Kosmosu. Uczniowie z zachwytem szybowali po orbitach planet Układu Słonecznego, począwszy od Merkurego i Wenus, a skończywszy na Uranie i Neptunie. W swojej podróży zgłębili tajemnice  budowy Wszechświata, poznali jego twórców oraz zobaczyli nieskończoną ilość galaktyk, w tym naszą Drogę Mleczną. Z wielkim zainteresowaniem wysłuchali opowieści na temat Słońca, Księżyca oraz innych ciał niebieskich. Prawie zostali zbombardowani przez tysiące planetoid, krążących miedzy Marsem i Jowiszem. Mimo, że odległości w Kosmosie są olbrzymie, szybko powróciliśmy na Ziemię, by udać się na spacer zabytkowymi ulicami Olsztyna. Z panią przewodnik dotarliśmy  na Stare Miasto, zobaczyliśmy zamek biskupów warmińskich, w którym obecnie mieści się Muzeum Warmii i Mazur oraz zwiedziliśmy Katedrę św. Jakuba. Nasz spacer zakończyliśmy przy pomniku Mikołaja Kopernika – twórcy heliocentrycznej teorii budowy Wszechświata. Następnie, aby wzmocnić siły, udaliśmy się na obiad do restauracji, Mc Donalds i ruszyliśmy w drogę powrotną.

Pochmurny dzień i przelotny deszcz nie popsuł humorów wszystkim uczestnikom, którzy zgodnie stwierdzili, że wycieczka była udana, a seans w planetarium na długo pozostanie w ich pamięci.